Kalandok után megláttuk a célt

A veszprémi murván is számos nehézség állta az útjukat, de végül meglátták a célt. A 2008-as abszolút magyar bajnok tehát visszatért, és ami a legfontosabb: a tavalyi betegségéből már semmit nem érez, ismét teljes értékű rallysnak vallhatja magát.

A pilóta és a navigátor között az autóban egyre inkább alakul az összhang, ami ugyancsak biztató a bajnokság második felére nézve. 

– Van miről mesélni, az tény – kezdte a beszámolóját a 20. Veszprém Rallyról Spici. – Már az első napunk is kalandos volt, hiszen 11 km-t jöttünk defekttel, ami komoly károkat okozott az autóban, és természetesen az időeredményüket is alaposan lerontotta. Vasárnap további két lassú defektet “hordtunk ki”, a lengőkar meghibásodása miatt után pedig a hátsó futóművünk lötyögött.
Így pedig rendkívül nehéz volt irányítani az autót. Ezután fegyver nélkül majdnem vadásztam, 200-as sebességnél kis híján randevúztunk egy őzbakkal. De beértünk a célba, fizikális szempontból nagyon nehéz hétvégén vagyunk túl. Csak érdekességképp megnéztem: ha levesszük az első defektünk idejét, akkor a dobogóért csatázhattunk volna, amit azt jelenti, hogy az autóban és bennünk is van potenciál.
Spici csupán azt nehezményezte, hogy háromszoros bajnokként, nemzetközi prioritással a birtokában 21-es rajtszámot kapott Veszprémben. Azt pedig nem kell különösen ecsetelni, hogy a poros murvában mekkora hátrányt jelent ennyire a mezőnyben autózni. Ráadásul, ahogy használódott a pálya, úgy kerültek elő az útra a nagy méretű kövek, amit nem mindig sikerült kikerülni.
– Nagy pozitívuma a versenynek, hogy teljesítettük az elejétől a végéig – folytatta Spici. – Különösen a vasárnap volt komoly erőpróba, hiszen reggel nyolctól este hatig zakatoltunk autóban. Pszichésen, mentálisan tökéletes állapotban voltunk, a súlyunkkal azonban még vannak gondjaink. Nekem, és a navigátoromnak, és az autónak is néhány kilót le kell dobni, hogy a jövőben még versenyképesebbek legyünk. Még nagyobb állóképességre van szükségünk, amit a kassai hétvégéig szeretnék is megszerezni. Pistivel még nagyon kevés a közös tapasztalatunk, ettől függetlenül a verseny nagy részében komoly összhangban voltunk. Egy-két dolgon kell csiszolni, amit nyilván a következő futamokon meg is fogunk tenni. Hálásak vagyunk azoknak a partnereinknek, akik bizalmat szavaztak nekünk. Lépegetünk előre, és ha így haladunk, akkor rövidesen látni fogják, hogy nem hiába álltak mellénk.
Spitzmüller Csaba külön kiemelte: nyilván azoknál a cégeknél, ahol esetleg az emberek állása forog veszélyben, nem feltétlen élvez prioritást az autóversenyzők patronálása. A nehéz helyzet ellenére azonban mégis vannak olyan személyek, akikre számíthatnak ezekben az időkben is.
– Külön kiemelném az IPPON energiaitalt forgalmazó társaságot, akik a lehető legjobb körülmények biztosításán fáradoznak – folytatta Spici. – Ugyanakkor szeretném megköszönni valamennyi segítőnknek, hogy mellettünk áll. Sokáig nem lehetett tudni, hogy a betegségem után mire lehetek képes. Most már látszik, hogy teljes értékű versenyzőként térhettem vissza. Biztos vagyok benne, hogy ezt a bizalmat hamarosan meg fogjuk hálálni.

AZ ORB 3. futamának, a 20. Veszprém Rallynak a végeredménye:

1. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:23:50,2
2. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) +1,1
3. Lategan Henk, White Barry (Skoda Fabia S2000) +30,6
4. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:15,7
5. Ollé Sasa, Budai Annamária (Ford Fiesta S2000) +1:49,8
6. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) +1:56,5
7. Rongits Attila, Hannus László (Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:56,5
8. Matics Mihály, Zejda Viktória (Mitusbishi Lancer EVO IX) +2:02,7
9. Brugger Chriss, Wicha Klaus (Skoda Fabia S2000) +2:18,0
10. Spitzmüller Csaba, Juhász István (Mitsubishi Lancer EVO X R4) +2:25,1


Hozzászólás kikapcsolva.