Egyelőre marad a három gyémánt

Verseny előtti beszélgetés Spicivel

Egyelőre marad a három gyémántAz elmúlt évekhez képest sokkal nyugodtabban és tervszerűbb felkészülés után várja az új idény kezdetét Spitzmüller Csaba. A 2008-as magyar bajnok új csapattal vág neki az ORB küzdelmeinek, Bosch Péter és Nagy Mátyás társaságában, három autóval igyekeznek a lehető legtöbbet kihozni a szezonból.

Az autó egyelőre marad: a 20. Vredestein Miskolc Rallyn még egészen biztos, hogy a Mitsubishi EVO X-essel láthatjuk majd Spicit, de az esztendő közbeni váltást sem zárja ki a pilóta.

Az elmúlt évekhez képest sokkal nyugodtabban és tervszerűbb felkészülés után várja az új idény kezdetét Spitzmüller Csaba. A 2008-as magyar bajnok új csapattal vág neki az ORB küzdelmeinek, Bosch Péter és Nagy Mátyás társaságában, három autóval igyekeznek a lehető legtöbbet kihozni a szezonból. Az autó egyelőre marad: a 20. Vredestein Miskolc Rallyn még egészen biztos, hogy a Mitsubishi EVO X-essel láthatjuk majd Spicit, de az esztendő közbeni váltást sem zárja ki a pilóta.

– Gőzerővel készülünk, megpróbálunk az utolsó fejlesztésekből mindent beletenni az autóba – engedett betekintést a munkába a miskolci versenyző. – Az elmúlt hónapokban elindult az új projekt, ezért természetesen optimistán várom a bajnokság kezdetét. Mind a hat bajnoki futamon szeretnénk ott lenni, és a lehető legjobban szerepelni. Hogy ez számokban, helyezésekben mit jelent? Egyelőre nem tudni. Azt gondolom, hogy az R4-es technikákkal induló riválisokkal fel lehet venni a versenyt, de az R5 és az RRC nyilván erősebb, mint a Mitsubishink. Ugyanakkor nem biztos, hogy jó az, ha valaki rögtön beleugrik egy új, kiforratlan dologba. Mi ezt a saját bőrünkön is tapasztaltuk, hiszen nagyon sokáig küzdöttünk az EVO X-es gyermekbetegségeivel. Remélem ez most már a múlt, és kellő felkészítéssel versenyben leszünk az élmezőnnyel.

Mostanra az is eldőlt, hogy ebben az esztendőben ki lesz a navigátor. Már az előttünk álló hétvégén is az a Laczkó László diktálja Spicinek az itinert, aki korábban Hagymási László mellett versenyzett. Abban viszont csak bízni tud a pilóta, hogy a hazai verseny ezúttal tényleg úgy olyan lesz számára, mint ahogy elképzeli.

– Ne is mondd… Emberemlékezet óta nem sikerült jól számomra miskolci verseny – folytatta Spici. – Utoljára 2003-ban, még az N csoportban tudtam nyerni, azóta folyamatosan kisebb-nagyobb porszem kerül a gépezetbe. Nagyon bízom benne, hogy a mostani Miskolc Rally ebből a szempontból más lesz. Az önbizalmunknak is jót tenne végre egy sikeres nyitány. A pályák jók, a hangulat hazai környezetben mindig remek. Most úgy vélem, hogy az autó is versenyképes lesz, és én is sok időt fordítok a felkészülésre. Egyszer végre jó lenne, ha Fortuna is megfogná a kezünket, mert bizony a szerencsére is szükség van ebben a sportágban. Így a bajnokság rajta előtt jósolni tényleg badarság lenne. Majd a gyorsasági szakaszok eredményei választ adnak a szakmai kérdésekre. Sokan elemezgetik, hogy az S2000-es és az R5-ös valamint R4-es autók hogyan viszonyulnak egymáshoz. Szerintem pro – és kontra mindegyik mellett vannak érvek és ellenérvek. Ha viszont valaki a mezőnyből RRC-t tud hozni a magyar bajnokságba, az egyértelműen lépéselőnybe kerülhet. Sajnálom, hogy ifj. Tóth János az előző hírekkel ellentétben mégsem lesz itt köztünk, nagyon jót tett volna a visszatérése a magyar ralinak. Ettől függetlenül a többiek is nagyszerű versenyzők, jó autókkal, a WRC-k tiltása pedig egészen biztos, hogy összehúzza majd az elejét. Bízom benne, hogy mi is köztük leszünk, és végre olyan eredményt értünk majd el – már Miskolcon is -, amit mi és a szurkolóink is elvárnak tőlünk.

(Forrás: boon.hu )


Hozzászólás kikapcsolva.