A csapat fehérvári összefoglalója

Spici Gy6 Aranybulla
A teljes sajtóanyag letöltése pdf formátumban ITT–>

Sajtóanyag részlet:

Tudtuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk, kemények a pályák és az ellenfeleink is. Arra azonban nem számítottunk, hogy folyamatosan extra feladatokat kapunk és fortuna most kevésbé figyel ránk.

Az első nap murvás pályái feladták a leckét mindkét egységünknek. Spitzmüller Csabát (Spici) napok óta allergiája zavarta, melyet a versenyre makacs megfázás is tetőzött. Spici és Szigeti László(Lackó) óvatosan kezdett, ez volt az első közös gyorsasági szakaszuk. Az első körben másodikként rajtolni nem a leghálásabb feladat. A következő szakaszhoz bátrabban álltak oda, de a pálya utolsó szekciójában váltóprobléma jelentkezett és kétségessé vált a folytatás. Másfél perces hátránnyal ugyan, de ki tudtak jönni a gyorsasági szakaszról. Annyira orvosolták a problémát, hogy a következő szakaszt abszolválva a szervizig eljussanak.Spici Gy6 AranybullaA 21. helyre visszaesve dobogós álmaik szertefoszlottak, a felzárkózásra és a lehető legtöbb pont gyűjtésére kellett koncentrálni. A második kört ezzel a taktikával indították. A hosszú gyorsasági újabb nehézségeket hozott, az átbeszélő rakoncátlankodása mellett egy nagyobb kő megütötte és megrongálta az egyik felnit. Ez óvatosságra intette a párosunkat, visszafogottabb autózással abszolválták a hátralévő távot. A nap végén 9 helyet javítva, a 12. pozícióba tudtak visszakapaszkodni.

Az esti szerviz problémamentesen lezajlott, szerelőink szorgos munkával a következő aszfaltos pályákhoz átépítették és átállították autónkat.

Vasárnap reggel egységeink elszántan gurultak ki a szervizből. Spiciék az első aszfaltos pályán óvatosan kezdtek, majd a második gyorson egy szénporos féktáv után a kikerülős lassító tréfálta meg őket. Egy meddő-halomnak csúsztak, folyadék spriccelt a motortérből. Gyors tolatás után folytathatták a szakaszt. Spici Gy3A szervizig óvatosabban mentek, pontos kárfelmérés híján inkább óvták az autót. Az átvizsgáláskor megbizonyosodtak, hogy csak a lökhárító sérült, az utolsó körön maximális támadást indíthatnak. Utolsó erejüket beleadva tudtak még javítani az időkön, és az izgalmakat hozó power stagen is sikerült pontot szerezni. Vasárnap további 2 pozíciót tudtak feljebb lépni, így a verseny abszolút értékelésében a 10. helyen értek célba.

A verseny végeredménye alapján a 10. helyen értünk célba, de a 9. helyen lévő Kovács Antal – Istovics Gergő páros a 19 csop. p3 kategóriában versenyzik, így a 9. helyért járó abszolút bajnoki pontokat mi gyűjtjük be.

Versenyzőink a futamról röviden:

Spici

Spitzmüller Csaba: „A betegségből adódó gyengeség fizikálisan és szellemileg is hatással volt rám, ebből a versenyből most csak ennyit tudtunk kihozni. A verseny körülményei abszolút nem segítettek minket, az utolsó kivételével minden körben történt valami, ami negatívan befolyásolta maximálistól elmaradó teljesítményünket. A váltó meghibásodásakor a pályáról való kijövetel is komoly küzdelem volt, folyamatosan a lehetséges félreállási helyeket figyeltük. Megoldottuk és eljutottunk a szervizig is. Vasárnap a második gyorsaságin történt meddő-halom “balesetünk” a szélvédőre spriccelő folyadékkal szintén kritikus helyzetet teremtett, óvatosan kellett tovább haladnunk. Pozitívabban is tekinthetünk a két sorsdöntő helyzetre, mindkétszer folytatni tudtuk a versenyt. Az biztos, hogy idén nem ez lesz a kedvenc versenyünk. Tovább kell lépnünk és a következő veszprémi futamra 100%-osan szeretnénk odaállni.”

Lacko

Szigeti László: „Nem mozogtam még otthonosan ebben a közegben és kicsit feszült voltam, meg kell szoknom. Elsősorban a navigátori szerepemre fókuszáltam, a körülmények ellenére az autóban minden rendben volt. Tudom, hogy lehet még tanulni, fejlődni, most is sok tapasztalatot gyűjtöttem. Ha úgy adódik, szívesen ülök be újra.”




Köszönjük partnereink együttműködését!

Végeredmény (nem hivatalos):
1. Herczig, Bacigal (Skoda Fabia S2000) 1:17:06.4
2. Krózser, Papp (Mitsubishi Lancer Evo9) 26.7 másodperc hátrány
3. Kazár, Szőke (Ford Fiesta RRC) 40.4 mp h.

10. Spitzmüller Csaba – Szigeti László (Mitsubishi Lancer Evo X R4) 3:21.0 p:mp h.

 


Hozzászólás kikapcsolva.