Pilóta: Spici

Spitzmüller Csaba

spici_portreMagyarország egyik legnépszerűbb, legkarizmatikusabb autóversenyzője. Teljes pályafutása egzakt összefoglalására csupán könyv formájában lenne lehetőség, ezért itt csak címszavakban jelennek meg az utóbbi évek legfontosabb eseményei:

2003 a nagy áttörés éve volt, amikor egy Mitsubishi EvoVI-tal megnyerte az N csoportos bajnokságot.

2004-ben minden versenyén győzelmet aratott, és újra N csoportos bajnokként zárta az évet.

2005-ben csatlakozott a WRC-s mezőnyhöz, ahol a záró futamig vezette is a bajnokságot, végül nagyon szoros versenyben harmadik lett az év végi összesítésben.

2006-ban a rallye világbajnokságról ismert Mitsubishi WRC-vel vett részt a mezőnyben, mely akkor óriási szenzációnak számított rallye-s berkekben.

2008-ban a Mitsubishi gyári csapat teljes támogatását élvezve sikerült megszereznie az ABSZOLÚT MAGYAR BAJNOKI CÍMET az azóta szintén pilótává avanzsált Kazár Miklós navigálásával. A Magyar Rallye Bajnokság történetében ez volt az első alkalom, hogy egy gyári csapat bizalmat szavazott magyar versenyzőpárosnak!

A 2009-es év a rallye és a pályaversenyzés együttes jegyében telt el párját ritkító sikereket elérve. „Zöldfülűként” Monzában állt rajthoz a Spitzmüller-Ferrari F430 kettős, és az első verseny mindkét futamát megnyerve mutatkozott be az újdonsült pályaversenyző a tapasztalt pilótákat felvonultató mezőnyben.

2010-ben a 8 fordulósra tervezett Román Bajnokságban csak 5 futamon tudott indulni – mivel közben indult magyar futamon is, de az év végi összesítésben így is az abszolút 5. helyen végzett!

2011-es évben Mitsubishi Evo X.-es autóra váltott a csapat. Az új típussal való ismerekedésről és fejlesztésről szólt az év. Az aradi versenyen elért bronz adott új erőt a csapatnak.

Szintén ebben az évben egy új kihívással néztünk szembe: Az országos rallycross értékelésben a rallyval való időpontütközések miatt nem sikerült mindenhol rajthoz állni. Ennek ellenére a 4 ezüst és 1 bronz érem azt mutatta, hogy ebben a szakágban is az élmenő között van. A kihagyott versenyek mellett is sikerült megszerezni az év végi összesítés ezüstjét!

2012: Az előző évi technikai problémákra komoly felkészüléssel válaszolt a csapat és Spici. Ebben az évben újra a román bajnokság tettek láogatást. A kemény munka gyümölcsei kezdtek beérni: a brassói és temesvári futam ezüstöt hozott, majd a bákói bronzot. A kolozsvári futam végén a dobogó legfelső fokára is sikerült végre felérni. Ezzel az összesítésben is átvettük a vezetést. Majd az aradi futam előtt bekövetkezett amire senki nem számított…

2013: Újból felvenni a ritmust… és a 222-es csapdája. A szezonunk nehezen indult és nem volt eredményekben gazdag. Az ORB 6 futamából kettőn nem tudtunk rajthoz állni, kettőn nem láttuk meg a célt és kettőn kemény küzdelem árán jutottunk el a kockás zászlóig.

2014: Megújulás. Mentálisan és technikailag is próbálunk maximálisan felkészültek lenni. Keményen dolgozunk és küzdelemre, kihívásokra éhesen várjuk a szezonkezdetet.



Hozzászólás kikapcsolva.